Економіка мемів  –  це місце, де FOMO зустрічається з YOLO

Федеральна прокуратура США розслідує, чи сприяли маніпуляції на ринку або інші види правопорушень різкому зростанню минулого місяця цін на акції GameStop Corp. та AMC Entertainment Holdings Inc.

Згідно з інформацією The Wall Street Journal, що була оприлюднена в четвер (11 лютого), відділ шахрайства Міністерства юстиції і прокуратура США в Сан-Франциско подали запит на інформацію про діяльність брокерів і компаній у соціальних мережах, які були центрами торгового безумства. Прокуратура запросила інформацію у Robinhood Markets Inc., популярного онлайн-брокера, який використовували багато індивідуальних інвесторів для торгівлі GameStop та іншими акціями. За даними видання, Reddit також знаходиться під слідством Комісії з торгівлі товарними ф’ючерсами (CFTC) через можливі неправомірні дії з трейдерами в субреддіті r / WallStreetBets, які спровокували купівельну вагу GameStop разом з іншими акціями серії «мемів».

Ситуація з Robinhood яскраво продемонструвала новаційну прірву уразливісті та інноваційний факт глобальної незахищеності традиційного інформаційного підходу до функціонування фондового ринку в умовах глобальної технологічно-креативної епохи комунікаційно-контентних динамік та наддинамік. «Дивовижно потужний сукупний вплив невеликого сектора роздрібної торгівлі пояснюється тим фактом, що більша частина фондового ринку управляється інституційними інвесторами з нееластичними за ціною кривими попиту»,  – стверджують дослідники Філіпп ван дер Бек (Philippe van der Beck) та Коралі Жунін (Coralie Jaunin). Отже, трейдери Robinhood можуть довільно (і тому надефективно) впливати на ціну великих компаній, які переважно належать пасивним інституціональним інвесторам.

Сенаторка Елізабет Воррен заявила, що в результаті таких феноменальних подій фондовий ринок схожий на казино. Ще й таке, що повністю вийшло з-під контролю.

До появи Інтернету великі брокерські комісії зробили міжнародну торгівлю акціями дорогим, престижним і серйозним заняттям на світовому ринку.

Сьогодні зростання онлайн-торгівлі, яка в США позиціонується як безкоштовна, перетворило інвестиційні коливання на ринку та обговорення цього в соціальних мережах у захоплююче проведення часу. І часто – з ігровими якостями версійного хисту, вдачі та розуміння сучасних комунікаційно-контентних залежностей між сприйняттям та спонуканням до швидкого рішення, що має феноменальний біржовий результат. З’явилося нове покоління інвесторів, які торгують акціями, як ніби це гра.

Натовп You Only Live Once (YOLO), заробивши на фондовому ринку, не реінвестує свої кошти, а витрачає на дорогі і, можливо, непотрібні речі, якщо розглядати їх з позиції традицій минулого. Однак сучасність засвідчує феномен іншого, відмінного від попереднього, ставлення молодих поколінь до багатства і грошей. У них відсутня тотальна залежність від грошей, натомість вони у своєму житті оперують відповідними життєвими цінностями. Так, це цінності саме нинішнього часу, часто ситуативні і навіть абсурдні, однак вони мають критерії та характеристики і формують нові погляди на звичний попереднім поколінням стан речей. Нове століття – новий світоглядний підхід, за яким проглядається майбутнє.

FOMO-інвестори (Fear of Missing Out) приймають рішення про вкладення на основі енергетичного стану емоцій. Тобто,  на тлі не забезпеченого фундаментальними показниками зростання акцій, медійної популярності компанії або її перших осіб. Вони так діють під впливом страху залишитися осторонь, поки інші отримують прибуток. Що ж, і тут не спостерігається намагання вкладати, а прослідковується бажання жити зараз. Очевидно, це диктується розумінням того, що темпи дій і результати мають інерції і водночас – вибухові результати миттєвості, яка може подарувати інвестиційно-фінансовий хайп успіху як визнання дієвості. Кількісні характеристики грошових номінантів, як це було завжди до цього, відходять на другий план.

Ось чому в чаті Reddit WallStreetBets зареєстровано близько 8,5 млн учасників, більша частина з яких геймери. Їхній вплив на ціну акцій GameStop настільки швидко проник у масову культуру, що засновник форуму інвесторів Хайме Рогозінський (Jaime Rogozinski) минулого тижня продав історію свого життя голлівудському продюсеру Бретту Ратнер (Brett Ratner) більш ніж за $100 тис. І ми реально спостерігаємо формування феномену горизонталізації глобального інвестування, коли питання вже не в кількості грошей і перспективі їх повернення, а в швидкості прийняття рішення і швидкості реакції, якщо потрібно його змінити. Ефективність таких дій, коли в одній точці сходяться масштаб, темп і швидкість, вимагають, зокрема, інфраструктурно-мережевого сервісу найвищого класу.

Інтернет  –  це питання попиту і пропозиції, процеси яких відбуваються одночасно в режимі реального часу і підживлюються один одним. Виявляється, буквальне значення виразу «стати вірусним» було насправді більш точним, ніж його первісне значення –  повсюдне поширення статті, зображення або відео. Справжній вірус мутує в міру свого поширення, приблизно так само, як з часом оприлюднена стаття, розміщені у соціальних мережах зображення або відео, що мають вірусний ефект, і стають майже невпізнанними. Тепер це називається мем. Якщо точніше за суттю –ситуативна візуально-контентна величина глобального сприйняття в парадигмі контентентності. Його можна співставити із рідкісним контентно-когнітивним явищем, а саме – афоризмом, який часто несе глибокий сенс як одночасно-стала форма вираження та його наповнення (вона не змінна). Його когнітивний багаж та масштабування думки часто є ширшою за сам вираз і тому досить сприйнятним у будь-якому середовищі. Мем увібрав якості традиційного афоризму, додавши до цього візуалізацію, стилістичну композицію й енергетитику ситуації. Так він став реальною величиною, яка прив’язана до ситуативності і водночас перебуває у вільному позиціонуванні поза кордонами і межами аудиторій, реальностей чи вимірів.

Ось чому, врешті-решт, кращий спосіб описати те, що сталося з Gamestop,  дати йому таке визначення –  це швидкоплинний ситуативний, але реально глобалізований мем, який подібно вірусу проник в уже існуючу інфраструктуру, захопив її і здійснив потужний інвестиційний вибух як гіпервплив на тих, хто заробляв / або втрачав гроші на Уолл-стріт.

Увага  –  це особливий комунікаційно-контентентний товар моменту, темпу, швидкості. Mеми  –  спосіб не тільки зосередити і масштабувати увагу, яка ще й має гіпермасштабну спроможність до активного спонукання. Це призводить до створення новаційної цінності, з одного боку, а з другого – має властивість гіперактивної нейтралізації цієї цінності. Саме наполегливість Ілона Маска в створенні низки унікальностей «електромобіля без компромісів» в кінцевому підсумку призвела до того, що 276 000 чоловік забронювали Model 3, хоча багато хто з них навіть не бачили автомобіль. Пояснення тут просте – адже це Тесла, тобто нова цінність якості реальної глобальної цивілізаційності. І це реальний приклад перспектив життя планети і на планеті Земля.

TSLA став мемом, присвяченим автомобільній компанії, але також і стійкості, передусім, безпосередньо Ілона Маска і його синергетичної команди. Випуск додаткових акцій не послабляв позиції існуючих акціонерів; це розширювало можливість поширення мема TSLA серед більшої кількості людей, і, хоча ненависники Маска множилися, росли і його шанувальники. Зрештою, Інтернет  –  це реальність середовища і простори, де є місце надлишку, а не дефіциту, ізоляції, обмеженням і заборонам. Однак надлишок поставив, як з’ясувалося, більше проблем перед людством, ніж дефіцит..

Кінцевим результатом є те, що глобальна всесвітня інфраструктура суттєво підсилила промоцію (потенціал букви, фото, відео) і комунікацію. Ми отримали масштаб комунікаційно-контентних процесів сучасності. Онлайн режим додав цьому потенціалу миттєвості. Таким чином відбувся енергетичний вибух можливостей, які досягаються легко і невимушено.

Ця феноменальна сучасна промоція привела до того, що корпоративні ринки втратили монополію. Перед ними постало питання пошуку інструментів для функціонування у глобальному фондовому ринку.

Виник феномен, за якого функціонування інтернет-інфраструктури як глобальної системи стало можливим не лише за рахунок прямого фінансування, а й через поєднану енергію духу глобалізованого бажання, що може мати шалену інтригу успіху мирної епохи.

Минулого місяця Tesla конвертувала $1,5 млрд в біткоїн. Коли в понеділок (8 лютого) стало відомо про покупку, вартість світового біткоїна зросла приблизно на $90 млрд, а вартість Tesla  –  приблизно на $8 млрд. Оскільки Ілону Маску належить більше 20% Tesla, його власний капітал після такого анонсу збільшився більш ніж на $1млрд.

Зробивши ставку на біткоїн, мільярдер привернув увагу інвесторів  –  міленіалів, технологічно підкованих першопрохідців – адже  саме на цей сегмент ринку спрямована його продукція. Завдяки Маску Tesla робить те, на що не здатна жодна інша автомобільна компанія , наприклад, миттєво і міцно асоціюватися з біткоїном у суспільній свідомості. Така маркетингова стратегія може бути дуже ефективною незалежно від того, чи використовуватиме ринок цифрову криптовалюту фактично для оплати придбаних автомобілів.

«Той, хто контролює меми, контролює Всесвіт і впливає на дух часу. Меми  –  це непроста форма спілкування. Вони сильніші ніж картинки, адже вміщають в себе не 1 000 слів, а 10 000 слів», – наголосив Маск у виступі в Clubhouse.

Чи дійсно мільярдер контролює Всесвіт або, принаймні, ту частину, яка знаходиться в мережі?

Коли Ілон написав у Твітері про те, що йому подобається платформа Etsy, її вартість різко зросла. Саме він прискорив «ралі» GameStop написом «Gamestonks!!», розмістивши у своєму обліковому записі посилання на популярний сабреддіт WallStreetBets. Зробив «Sandstorm» Даруде хітом через два десятиліття після його випуску, допоміг підняти ціну Dogecoin – криптовалюти, що названа на честь мема Doge, з 0,007 цента (за станом на 27 січня) до 8,1 цента (станом на 9 лютого) за допомогою серії твітів про криптовалюту.

Деякі експерти дійшли висновку, що поточний стратосферний рівень криптовалют в цілому і Dogecoin зокрема  може значно спростити не тільки витрату грошей, але й залежність життя людини від грошей. Для людини, що володіє великою кількістю біткоїнів, психологічно легше перевести один біткоїн в Tesla, ніж намагатися виписати чек на $40 тис.

Віталік Бутерін, один із засновників Ethereum, повідомив, що він переказав рівно $4,280,784.20 своїх криптоактивів в GiveDirectly, некомерційну організацію, яка здійснює виплати готівкою найбільш нужденним людям в світі.

«Вони беруть криптовалюту,  – написав він, а потім зухвало додав  –  вони ще не приймають DOGE, але, можливо, це зміниться».

GiveDirectly відразу ж створила гаманець для донету Dogecoin.

Ілон Маск вніс 150 000 Dogecoin на суму трохи більше $11,000. Його твіт допоміг спровокувати хвилю інших пожертв Dogecoin.

Деякі люди беруть участь у фінансових операціях для розваги, дозвілля і спілкування, як і для інвестування. Володіти Dogecoin  –  значить бути частиною культури.

Але культурні активи Dogecoin важко систематично оцінювати в порівнянні з фінансовими активами, бо не існує фундаментальної теореми для ціноутворення мистецтва.

Попит на мемкоїн буде завжди коливатися, як і сама інтернет-культура, перетворюючи культурні бульбашки у фінансові. Професор Мельбурнського королівського технологічного університету (RMIT) і криптоетнограф Еллі Ренні (Ellie Rennie) називає це «ігрові інфраструктури» сучасності, що торують нам шлях у майбутнє.

Біткоїн і Dogecoin майже однакові, їхній код відрізняється лише кількома параметрами, але економічні функції повністю протилежні.

Біткоїн  –  це свого роду «цифрове золото», що використовується в якості надійного захисту від політичної та економічної невизначеності. Dogecoin, з другого боку,   це мем-співучасть, який люди додають у свій цифровий гаманець, тому що впевнені, що це круто в сприйнятті сучасного світу як мирної цивілізації. Але у відкритій сучасній глобалізовано-цивілізаційній цифровій економіці саме меми приводять сьогодні ринки у рух.

Ліна Вежель, ГО «Центр ККБ»

Використано ілюстрацію із сайту Pinterest.

Be the first to comment on "Економіка мемів  –  це місце, де FOMO зустрічається з YOLO"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*